onsdag 8 januari 2014

Kalasig lista

Välkommen 2014! Nytt år med nya möjligheter, right?
Kör en mjukstart i bloggen med en kalaslista från Blemma.

Firade du din senaste födelsedag?
Indeed I did! Bästaste sambon hade ordnat en överraskningsfest till mig på en restaurang i J-stad där många av mina vänner firade tillsammans med mig, vissa på plats och vissa via Skype. Så kul!

Har du något partytrick?
Om en servettvikning med tillhörande historia räknas så har jag väl ett då.

Vilket årtionde skulle du helst åka tillbaka till på fest?
Jag hade nog gillat att festa på 80-talet jag!

Har du något pinsamt kalasminne?
Alla de gånger man ramlat! Speciellt en gång när jag smidigt gled av en barstol, ner på knäna i ett betonggolv, AJ! Det gjorde både ont och dessutom var det fruktansvärt pinsamt.

Vilka tre kändisar skulle du gärna partaja med?
Eftersom jag åker tillbaka till 80-talet på fest så skulle jag nog vilja bajla med Joey Tempest, Yngwie Malmsteen och Ronnie James Dio. Megapartaj!

Vad är det kalasigaste plagget i din garderob?
Jag är väldigt tråkig så det kalasigaste jag har är en brungrå klänning med markerad midja.

Har du något bra partytips att dela med dig av?
Jag har nog inte anordnat så många partyn så jag vet inte, men jag kan tro att bra musik gör en bra fest, goda tilltugg och goda vänner.

Vilka tre låtar kickar igång dansgolvet på festen?
Mitt golv då. Europe - Cherokee, Whitney Houston - I wanna dance with somebody och Talisman - I'll be waiting.

Vad är den bästa kalasaccessoaren?
Även om jag inte är en så värst blingig människa skulle jag nog säga bling!

Hur skulle ditt drömkalas vara?
Sol och sommarkalas här hemma hos oss, god mat och goda vänner. Ändlöst med förfriskningar och bubbel och en servitör som fixar både mat och dryck så jag slipper bry mig i det. Fest natten lång!

2 kommentarer: